Amadieu F., Tricot A. Apprendre avec le numérique, p27-28, editions RETZ, 2020
Pisha, B. et P. Coyne. « Jumping off the page: Content area curriculum for the Internet age », Reading Online, vol. 5,no 4, 2001.
Lange, A. A., M. McPhillips, G. Mulhern et J. Wylie. « Assistive software tools for secondary-level students with literacy difficulties », Journal of Special Education Technology, vol. 21,no 3, 2006, p. 13.
Izzo, M. V., A. Yurick et B. McArrell. « Supported eText : Effects of Text-to-Speech on Access and Achievement for High School Students with Disabilities », Journal of Special Education Technology, vol. 24, no 3, 2009, p. 9-20.
Higgins, E. L. et M. H. Raskind. « Compensatory Effectiveness of Speech Recognition on the Written Composition
Performance of Postsecondary Students with Learning Disabilities », Learning Disability Quarterly, vol. 8, no 2, 1995, p. 159-174.
MacArthur, C. A. et A. R. Cavalier. « Dictation and Speech Recognition Technology as Test Accommodations », Exceptional Children, vol. 71, no 1, 2004, p. 43-58.
Quinlan, T. « Speech Recognition Technology and Students With Writing Difficulties: Improving Fluency », Journal
of Education Psychology, vol. 96, no 2, 2004, p. 337.
Douglas, K. H., K. M. Ayres, J. Langone, V. Bell et C. Meade. « Expanding literacy for learners with intellectual disabilities: The role of supported etext », Journal of Special Education Technology, vol. 24, no 3, 2009, p. 35-44.
Le RÉCIT est un réseau de personnes-ressources dans les centres de services scolaires dédié au développement des compétences par l’intégration des technologies en conformité avec le Programme de formation de l’école québécoise.
Le RÉCIT est un réseau de personnes-ressources dans les centres de services scolaires dédié au développement des compétences par l’intégration des technologies en conformité avec le Programme de formation de l’école québécoise.
Lutter contre l’illettrisme et faciliter l’apprentissage de la lecture, ce sont les missions de l’application « Lalilo ». « Il faut faire lire les élèves à voix haute et leur faire un feed-back […]
Enter your email and we'll send you reset instructions
Please introduce yourself to proceed
My Uploads
Score:
Embed HTML
Many sites and online services, like Google Maps, suggest HTML code (usually iframes) to embed widgets and content on your page.
You can add such HTML widgets in your quizzes.
Please note:
In case pasted code is not just iframe tag it will be wrapped into HTTPS iframe.
Only HTTPS sources for iframes, styles and javascript links are supported.
Non-HTTPS sources will be blocked by the browser and won't behave properly.